تاریخچه میرزاقاسمی و طرز تهیه میرزاقاسمی گیلانی

تاریخچه میرزاقاسمی و طرز تهیه میرزاقاسمی گیلانی

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

میرزا قاسمی یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار گیلان است. که به دلیل طعم و مزه بی‌نظیر و ترکیبات مغذی آن، در بین مردم سراسر ایران نیز شناخته شده است. این غذا از ترکیب بادمجان، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، سیر، و ادویه‌جات تهیه می‌شود. در ادامه آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی درخصوص تاریخچه میرزاقاسمی و طرز تهیه میرزاقاسمی گیلانی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار میدهند.

تاریخچه میرزا قاسمی

تاریخچه میرزاقاسمی و طرز تهیه میرزاقاسمی گیلانی

چیزی که از تاریخچه میرزاقاسمی در بین آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی وجود دارد. این است که در دوره قاجار میرزا قاسم خان والی حاکم وقت گیلان به آشپزی و خلق غذای های جدید علاقمند بود. از این رو از امتحان کردن غذاهای جدید و ترکیب مواد مختلف با یکدیگر واهمه ای نداشت. در یکی از روزها از ترکیب بادمجان، گوجه و سیر غذایی ابداع کرد. که امروزه بسیاری از افراد شیفته آن هستند.

میرزاقاسم خان والی بعد از بازگشتش از سن پترزبورگ در سال 1860 میلادی و در زمان حکومتش در رشت این غذا را با نام میرزاقاسمی مرسوم کرد. آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند. این غذا به سرعت در بین مردم گیلان محبوب شد. و به یکی از غذاهای سنتی این منطقه تبدیل شد.

اگر مایلید که طعم اصیل و لذیذ میرزاقاسمی خوشمزه و گیلانی را امتحان کنید. میتوانید به بهترین رستوران در انزلی، رستوران لوتکاچی سری بزنید. همچنین میتوانید در ادامه با ما همراه باشید. تا طرز تهیه این غذای خوشمزه، فوری و ساده گیلانی را در اختیارتان قرار دهیم.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی

  • بادمجان 6 عدد متوسط
  • گوجه فرنگی 2 عدد متوسط
  • تخم مرغ 2 عدد
  • سیر 2 حبه
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • روغن و زردچوبه به اندازه کافی
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه میرزا قاسمی

تاریخچه میرزاقاسمی و طرز تهیه میرزاقاسمی گیلانی

برای تهیه میرزاقاسمی خوشمزه و گیلانی در مرحله اول باید بادمجان ها را به همراه گوجه کبابی کنیم. سپس پوست آن ها را جدا کنید. آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی توصیه میکنند. حتما چک کنید بادمجان ها تخم نداشته باشند. اگر بادمجان ها تخم داشتند. حتما آن ها را جدا کنید. چون میتوانند طعم تلخی به میرزا قاسمی شما دهند. گوجه ها را نیز پوست بکنید و آن ها را پوره کنید.

مرحله دوم

در مرحله بعد، باید بادمجان ها را درون یک کاسه بریزید و به خوبی آن ها را بکوبید و له کنید. به صورتی که بافت های بادمجان از یکدیگر جدا شود. زمانی که بادمجان و گوجه شما آماده شد. زمان آن است که درون یک تابه مقدار روغن بریزید و سیر رنده شده را درون آن بریزید و تفت دهید. آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند زمانی که سیر نرم و سبک شد به آن زردچوبه اضافه کنید و به خوبی آن را تفت دهید.

مرحله سوم

سپس باید بادمجان های له شده را نیز اضافه کنید. بعد از آنکه بادمجان با سیر به خوبی تفت داده شده باید پوره گوجه فرنگی کبابی را نیز به تابه اضافه کنید. باید مخلوط بادمجان و گوجه و سیر را به خوبی تفت دهید. تا میرزا قاسمی شما به روغن بیفتد. در این مرحله میتوانید یک قاشق رب گوجه اضافه کنید. باید اجازه دهید تا رب گوجه فرنگی هم تفت داده شود و کاملا سرخ شود. رب گوجه فرنگی میتواند به رنگ بهتر میرزاقاسمی شما کمک کند.

در نهایت

در مرحله آخر مواد میرزاقاسمی را در یک بخش از تابه قرار دهید و تخم مرغ ها را در قسمت خالی تابه بشکنید کمی زمان دهید تا پخته شوند و در نهایت همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس به مقدار لازم به میرزا قاسمی نمک و فلفل اضافه کنید. میرزا قاسمی خوشمزه و لذیذ شما آماده است.

نکات مهم در تهیه میرزا قاسمی

تاریخچه میرزاقاسمی و طرز تهیه میرزاقاسمی گیلانی

  • برای تهیه میرزا قاسمی بهتر است از بادمجان‌های قلمی و تازه استفاده کنید.
  • حتما تخم بادمجان ها را به خوبی جدا کنید. تا از طعم تلخ آن جلوگیری شود.
  • کبابی کردن گوجه ها سلیقه ایست. میتوانید گوجه ها را با آسیاب به صورت خام پوره کنید و یا با رنده ریز رنده کنید.
  • برای تهیه میرزا قاسمی از گوجه فرنگی های تازه و رسیده استفاده کنید. گوجه فرنگی های رسیده طعم و رنگ بهتری به میرزا قاسمی می دهند.
  • برای تهیه میرزا قاسمی آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند میتوانید از تخم مرغ های محلی نیز استفاده کنید.
  • برای اینکه میرزا قاسمی شما خوشرنگ تر شود میتوانید از رب گوجه استفاده کنید. در غیر اینصورت میتوانید آن را حذف کنید.

میرزا قاسمی در فرهنگ گیلان

میرزا قاسمی یکی از غذاهای نمادین گیلان است و در فرهنگ این منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد. این غذا معمولاً در مهمانی‌ها و مراسم‌های مختلف سرو می‌شود و نشان‌دهنده مهمان‌نوازی مردم گیلان است.

میرزا قاسمی در جهان

میرزا قاسمی یکی از غذاهای ایرانی است که به خارج از کشور نیز راه پیدا کرده است. آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند. این غذا در کشورهایی مانند آمریکا، اروپا و استرالیا نیز محبوب است. میرزا قاسمی یکی از غذاهای ایرانی است. که می تواند به معرفی فرهنگ و تاریخ ایران کمک کند.

میرزا قاسمی را با چه چیزی سرو کنیم؟

میرزا قاسمی را معمولاً با نان لواش یا برنج سرو می‌کنند. همچنین آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند. می‌توانید از سبزی خوردن، ترشی یا ماست به عنوان دورچین میرزا قاسمی استفاده کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

4 نوع از غذاهای گوشتی محبوب
انواع تیرامیسو و طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور
6 مورد از فواید صبحانه خوب در بهترین رستوران در انزلی
معرفی ویژگی های یک رستوران مناسب در انزلی
لذت خوردن سیب زمینی سوخاری
مرغ سوخاری در بهترین رستوران
هر آنچه باید از دانه کینوا و مزایا و معایب آن بدانید
طرز تهیه مربا توت فرنگی
طرز تهیه ماهی شکم پر رستورانی
طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت و موز

دیدگاهتان را بنویسید