طرز تهیه ماهی گردبیج غذای لذیذ و خوشمزه گیلانی

طرز تهیه ماهی گردبیج غذای لذیذ و خوشمزه گیلانی

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

اگر مایلید که یک غذای اصیل گیلانی را تهیه و نوش جان کنید. و همچنین اگر جزو افرادی هستید که به خوردن ماهی علاقمند هستید. حتما در این مقاله با ما همراه باشید. بهترین رستوران در انزلی در این مقاله به طرز تهیه ماهی گردبیج غذای لذیذ و خوشمزه گیلانی پرداخته تا خوشمزه ترین غذای محلی گیلان را امتحان کنید. خوب است بدانید که این غذای لذیذ معمولا در ظروفی به نام گمج در گیلان تهیه میشود.

مواد لازم برای تهیه گردبیج

  • یک عدد ماهی سفید
  • 50 گرم مغز گردو
  • سبزیجات معطر مثل نعناع، خالواش، چوچاق
  • 2 قاشق غذاخوری رب انار
  • گلپر، نمک و فلفل، روغنبه مقدار لازم
  • یک بوته سیر
  • یک عدد پیاز

طرز تهیه ماهی گردبیج لذیذ گیلانی

در ابتدا باید ماهی را به خوبی پاک کنید و شکم آن را تخلیه کنید و به خوبی بشوئید. سپس درون شکم ماهی را کمی نمک و فلفل بپاشید. در مرحله بعد باید سر ماهی به دم آن با نخ بسته شود. تا به صورت دایره گرد درآید. بهترین رستوران در انزلی بیان میکند میتوانید به جای ماهی سفید از ماهی قزل آلا نیز استفاده کنید. اما مردم گیلان به طور معمول از ماهی سفید استفاده میکنند.

طرز تهیه ماهی گردبیج غذای لذیذ و خوشمزه گیلانی

در مرحله بعد باید سیر و پیاز خرد شده را همراه با سبزی های معطر گیلانی در ماهیتابه تفت دهید. سپس گردو آسیاب شده را به این ترکیب اضافه کنید. به همراه دو قاشق غذاخوری رب انار بعد از اینکه مواد کمی تفت خورد. باید این مواد را درون شکم ماهی قرار دهید. در مرحله بعد باید ظرف مناسب برای پختن ماهی انتخاب کنید. که معمولا گیلانیان از گمج استفاده میکنند برای پخت این ماهی به سنگ های ریز مانند سنگ نانوایی سنگکی نیاز دارید سنگ ها را به خوبی بشوئیدو درون ظرف مد نظرتان بریزید. بهترین رستوران در انزلی بیان میکندکه حتما روی سنگ ها دو قاشق غذا خوری آب بریزید. و ماهی را بر روی سنگ ها قرار دهید و حرارت را روی ملایم قرار دهیدتا به خوبی ماهی مغز پخت شود. بعد از مغز پخت شدن، ماهی گردبیج لذیذ و خوشمزه گیلانی شما آماده است. نوش جانتان!

طرز تهیه ماهی گردبیج با فر

برای پخت ماهی گردبیج گیلانی میتوانید از فر نیز استفاده نمایید. بهترین رستوران در انزلی بیان میکند کافیست تنها سینی فر را کمی به روغن آغشته کنید. ماهی را داخل آن قرار دهید. و روی آن را با فویل بپوشانید. و با استفاده از یک چاقو چند سوراخ روی آن ایجاد کنید. بهترین رستوران در انزلی بیان میکند. درجه فر را بر روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. و مدت آن را 45 دقیقه تنظیم کنید. بعد از 45 دقیقه اگر به خوبی پخته شده فویل را بردارید. و مجددا به اندازه 10 دقیقه آن را با حرارت از بالا بپزید. تا پوست ماهی به خوبی برشته شود.

طرز تهیه ماهی گردبیج غذای لذیذ و خوشمزه گیلانی

 

نکات

  • شما میتوانید به جای استفاده از رب انار رب نارنج  و یا رب آلوچه استفاده نمایید.
  • اگر دوست ندارید. از سنگ استفاده کنید. میتوانید با کمی روغن این غذا را در گمج تهیه کنید.
  • بعد از ریختن مواد درون شکم ماهی میتوانید از نخ و سوزن برای دوختن شکم ماهی استفاده کنید.

 

طبخ ماهی گردبیج با ماهی تابه

طرز تهیه ماهی گردبیج غذای لذیذ و خوشمزه گیلانی

برای درست کردن ماهی گردبیج با تابه بهتر است بدانید که در این روش ماهی نباید با کف تابه تماس پیدا کند. در ادامه یه تابه دو در آماده کرده و در کف تابه روغن بریزید و سپس، دو عدد سیخ رو تا کنید. و کف تابه قرار دهید و ماهی رو روی اونها قرار بدید و بعد درب تابه رو ببنید.

روند پخت این غذا با تابه باید به آرامی و با حرارت ملایم انچام شود. در این صورت حرارت رو روی ملایم بگذارید. و اجازه دهید ماهی به مدت 5 ساعت به خوبی پخارپز شود.

 

 

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه مربا توت فرنگی
3 نمونه غذاهای دریایی و طرز تهیه آن
انواع دسر در بهترین رستوران در انزلی
طرز تهیه املت اسفناج کم کالری و مقوی
طرز تهیه آبگوشت لعابدار و راز خوشمزه شدن آبگوشت
تاریخچه میرزاقاسمی و طرز تهیه میرزاقاسمی گیلانی
خواص سیر و طرز تهیه نان سیر خوشمزه و رستورانی
مزایا و معایب برگزاری جشن تولد در بهترین رستوران انزلی
تفاوت کترینگ با رستوران در بندرانزلی
معرفی ویژگی های یک رستوران مناسب در انزلی

دیدگاهتان را بنویسید