طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت و موز

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت و موز

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

کیک یخچالی یکی از دسرهای محبوب و خوشمزه است. که در فصل ها و مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر طعم لذیذ، خاصیت این کیک این است که به صورت یخچالی سرو می‌شود و نیازی به پخت ندارد. این به معنی این است که شما می‌توانید کیک را قبل از مهمانی یا جشن خود تهیه کرده و در یخچال نگهداری کنید. تا زمان سرو آن فقط کافی است. که از یخچال بیرون بیاورید و تزئین کنید. در ادامه مقاله بهترین رستوران در انزلی طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت و موز را آموزش خواهد داد.  تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن، کیک یخچالی خود را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت و موز:

برای شروع آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی تاکید میکنند. بهتر است از مواد با کیفیت و تازه استفاده کنید. تا طعم بهتری به کیک بدهید. از جمله این مواد عبارت اند از:

  • 2 بسته بیسکوئیت پتی بور
  • 3 قاشق غذاخوری نشاسته
  • 50 گرم کره
  • 1 بسته خامه صبحانه
  • 1/2 پیمانه شکر
  • 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • 1 لیوان شیر
  • 2 عدد موز

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت و موز:

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت و موز

در مرحله اول از تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت باید یک لایه بیسکوئیت پتی بور را در کف یک قالب مربعی یا مستطیلی قرار دهید. سپس پودر کاکائو، نشاسته، شیر و شکر را داخل شیر جوش بریزید. و مدام مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند. برای تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت موز میتوانید به جای نشاسته از آرد نیز استفاده کنید.

در مرحله بعد باید مواد مخلوط شده را روی حرارت قرار دهید. و مدام مخلوط کنید تا به آرامی به غلظت برسد. بعد از آن که غلیظ شد. مواد را از روی حرارت بردارید. کره و خامه را به مواد اضافه و مخلوط کنید. تا یکدست شوند. حالا سس شما آماده است.

در این مرحله باید یک لایه از مخلوط سس را روی لایه ی بیسکوئتی بریزید. و با یک قاشق صاف کنید. سپس 2 عدد موز را خرد کرده و موزهای اسلایس شده را روی سس بچینید. و مجدد یک لایه دیگر از بیکسوئیت را برو روی موز ها بچینید. مجدد از سس روی لایه دوم بریزید. و روی آن را صاف کنید. آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند. میتوانید این روند را تا زمانی که سس شما به اتمام برسد ادامه دهید.

در آخر باید کیک را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید. تا خنک و سفت شوند. بعد چند ساعت کیک بخچالی با بیسکوئیت و موز شما آماده است. و میتوانید با سلیقه خود آن را تزئین کنید.

نکات تهیه کیک یخچالی 

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت و موز

  • برای تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت و موز می توانید از هر نوع بیسکوئیت پتی بور استفاده کنید.
  • آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند. اگر دوست دارید کیک شما شکلاتی تر باشد. می توانید از 1/4 پیمانه پودر کاکائو بیشتر استفاده کنید.
  • در بهترین رستوران در انزلی این کیک را با میوه های دیگری هم تهیه می شود . در این رستوران از میوه هایی مانند توت فرنگی، گیلاس یا انجیر هم در پخت کیک یخچالی استفاده میکنند .
  • برای تهیه کیک یخچالی با موز و گردو فقط کافیست در لابه لای آن از گردو هم استفاده کنید.

معروف ترین کیک های بخچالی

بسته به سلیقه و علاقه،  شما می‌توانید انواع مختلفی از کیک یخچالی را تهیه کنید. از جمله معروف‌ترین کیک های بخچالی آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی به  کیک یخچالی شکلاتی، کیک یخچالی توت فرنگی، کیک یخچالی پرتقالی ،کیک یخچالی با ژله و… اشاره میکنند. همچنین، می‌توانید با اضافه کردن میوه‌ها، شکلات‌ها و تزئینات مختلف، کیک یخچالی با بیسکوئیت و موز خود را شخصی‌سازی کنید. و به ظاهر آن جذابیت بیشتری ببخشید.

«با تهیه و سرو کیک یخچالی، شما می‌توانید به مهمانان و خانواده خود لحظاتی خاص و خوب را هدیه کنید.»


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

خواص سویا و طرز تهیه 3 نمونه غذا با سویا
طرز تهیه کلم پلو شیرازی در رستوران لوتکاچی
9 مدل از انواع برگر محبوب بین المللی
هر آنچه باید از دانه کینوا و مزایا و معایب آن بدانید
4 نوع از غذاهای گوشتی محبوب
راهنمای طرز تهیه پیتزا خانگی ساده
آموزش طرز تهیه حلیم بادمجان
انواع تیرامیسو و طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور
فواید عدس و طرز تهیه دال عدس خوزستانی
10 غذایی که باید در رستوران لوتکاچی امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید