فواید عدس و طرز تهیه دال عدس خوزستانی

فواید عدس و طرز تهیه دال عدس خوزستانی

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

عدس یک نوع حبوبات است که از نظر تغذیه‌ای بسیار مفید و مغذی به شمار می‌رود. عدس در بسیاری از کشورها از جمله هند، پاکستان، ایران و کشورهای حاشیه دریای سرخ بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. فواید عدس برای سلامتی بسیار زیاد است. از این رو در این مقاله آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی به فواید عدس و طرز تهیه دال عدس خوزستانی پرداخته اند. با ما همراه باشید.

فواید عدس

از خواص و فواید عدس آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی به موارد زیر اشاره دارند:

فواید عدس و طرز تهیه دال عدس خوزستانی

  • منبع غنی پروتئین: عدس، منبعی عالی از پروتئین است. از نظر آشپزان حرفه ای بهترین در  رستوران انزلی، رستوران لوتکاچی عدس به عنوان منبعی گیاهی از پروتئین، می‌تواند جایگزین قطعه‌ای از گوشت در رژیم غذایی باشد. مصرف عدس به ویژه برای افرادی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می‌کنند، بسیار مناسب است.
  • پر از فیبر: عدس دارای مقدار زیادی فیبر می‌باشد. که می‌تواند به بهبود عملکرد روده و سیستم گوارشی کمک کند. فیبر، جذب شده را به خود می‌کشد و پاکسازی کلسترول از بدن را تسریع می‌دهد.
  • حاوی آنزیم های مفید: آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند. عدس حاوی آنزیم‌هایی است که می‌تواند به بهبود هضم پروتئین کمک کند. این آنزیم‌ها باعث می‌شوند که پروتئین‌های موجود در عدس به صورت بهتری هضم شده و عملکرد دستگاه گوارش بهبود یابد.
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی: مصرف عدس می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند. این محصول حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به پیشگیری از خطر بروز بیماری‌های قلبی کمک کند.
  • سرشار از مواد معدنی: عدس حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی مانند آهن، فسفر، پتاسیم و فولات است. از نظر آشپزان حرفه بهترین رستوران در انزلی این مواد معدنی برای حفظ سلامت استخوان‌ها، عملکرد عصبی و سلامتی عمومی بدن بسیار ضروری هستند.

با توجه به فواید عدس، آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی، رستوران لوتکاچی در این مقاله به طرز تهیه دال عدس خوزستانی میپردازند.

طرز تهیه دال عدس خوزستانی

مواد لازم

برای تهیه دال عدس خوزستانی شما به 2 پیمانه دال عدس، 1 عدد سیب زمینی، 2 عدد پیاز، 3 حبه سیر، 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، 2 قاشق غذاخوری آب نارنج، نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و روغن به مقدار لازم نیاز خواهید داشت.

فواید عدس و طرز تهیه دال عدس خوزستانی

طرز تهیه دال عدس

در اولین مرحله از نظر آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی باید دال عدس را چن ساعتی درون یک ظرف آب قرار دهید. تا با این کار ب خوبی نفخ آن گرفته شود. در مرحله بعد باید عدس را به خوبی آبکشی کنید و درون یک قابلمه همراه با سه لیوان آب بریزید. سپس سیب زمینی را پوست بگیرید به هر اندازه که دوست دارید خرد کنید و درون قابلمه بریزید. آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند برخی افرادخوردن سیب زمینی پخته درون غذا را نمپسندند از این رو توصیه میکنیم برای این افراد سیب زمینی را به تکه های بزرگ تقسیم کنید تا بتوانند به راحتی سیب زمینی پخته را از غذا خود جدا کنند.

در مرحله بعد باید پیاز پیاز را همراه با روغن درون یک تابه تفت دهید. تا به گفته آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی پیاز به خوبی تفت داده شوند. در حین اینکه پیاز تفت داده میشود زردچوبه و فلفل سیاه را نیز اضافه کنید. بعد از سبک شدن پیاز باید سیر رنده شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید.

سپس باید رب گوجه را ترکیب سیر و پیاز درون تابه اضافه کنید و تفت دهید. تا طعم خامی آن گرفته شود. از نظر آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی تفت دادن رب گوجه سبب خوشرنگ تر شدن غذای شما خواهد شد.

در نهایت بعد از پخته شدن سیب زمینی و دال عدس ترکیب درون تابه یعنی سیر و پیاز و گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید. و دو قاشق آب نارنج و نمک را نیز در همین مرحله به قابلمه اضافه کنید. و اجازه دهید غذای شما به خوبی پخته شود و به اصطلاح جا بیفتد.

در نهایت

در نهایت بعد از کشیده شدن آب درون قابلمه و غلظ شدن خوراک باید آن با گوشتکوب برقی، مخلوط کن و یا حتی گوشتکوب ساده  پوره کنید. بعد از پوره کردن باید آن را بروی حرارت قرار دهید تا به روغن بیفتد. شما دال عدس خوشمزه خوزستانی را با آب لیمو ترش و نان سرو  میل کنید. نوش جان!

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

با کیفیت ترین میگو سوخاری
20 مورد انواع پیش غذا در بهترین رستوران
دستور پخت غذا‌های خوشمزه رستوران
انواع تیرامیسو و طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور
همه چیز درباره ی سبک آشپزی
فواید خوردن ماهی و معرفی لذیذترین ماهی های انزلی
ویژگی آشپزخانه ایده آل رستورانها
عوامل موثر در قیمت منوی رستوران
طرز تهیه آبگوشت لعابدار و راز خوشمزه شدن آبگوشت
طرز تهیه سوپ شیر و قارچ به روش رستورانی

دیدگاهتان را بنویسید