مرغ سوخاری در بهترین رستوران

مرغ سوخاری در بهترین رستوران

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

مرغ سوخاری از جمله غذاهای سوخاری خوشمزه و محبوبی که از فیله و قسمت های مختلف مرغ تهیه می‌شود، با ما همراه باشید. که انواع مرغ سوخاری در بهترین رستوران در انزلی را در این مفاله برایتان آورده ایم:

انواع مرغ سوخاری

  • فیله استریپس

مواد لازم برای فیله استریپس در بهترین رستوران در انزلی

فیله مرغ به میزان مورد نیاز

پیاز 1 عدد

آرد سفید 2 لیوان

فلفل سیاه 1 قاشق مرباخوری

پاپریکا 1 قاشق چایخوری

فلفل سفید  1 قاشق مرباخوری

نمک 1 قاشق مرباخوری

زنجبیل  ½ قاشق مرباخوری

پودر سیر  1 قاشق مرباخوری

روغن سرخ کردنی  به مقدار لازم

مرغ سوخاری در بهترین رستوران

 

طرز تهیه فیله استریپس در بهترین رستوران در انزلی

مرحله اول

اگر فیله‌های مرغ کوچک هستند. می‌توانید آنها را به صورت کامل استفاده کنید. در غیر این صورت باید فیله‌ها را به قسمت های کوچکتر برش دهید. سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی برای طعم‌دار کردن فیله‌های مرغ، ابتدا پیازها را به صورت خلال‌های ریز درشت خرد می کنند.

مرحله دوم

پیازهای خرد شده را درون یک کاسه و بزرگ بریزید. 1/2 قاشق مرباخوری نمک، 1/2 قاشق مرباخوری پاپریکا، 1/2 قاشق مرباخوری پودر سیر، 1/2 قاشق مرباخوری فلفل سفید، و1/2 قاشق مرباخوری فلفل سیاه را همراه با 1/2  فنجان آب ولرم به پیازها اضافه کنید.

مرحله سوم

در صورت تمایل می‌توانید در این مرحله مقداری زعفران دم کرده نیز درون مواد بریزید. مواد را با دست مخلوط کنید. به طوری که مخلوط یک دستی را به شما بدهد. پس از آن فیله‌های مرغ را درون کاسه ریخته و با مواد مخلوط کنید.

مرحله چهارم

هنگامی که مواد به خوبی با هم مخلوط شدند، با استفاده از سلفون روی کاسه را بپوشانید. و آن را حداقل به مدت ۴ ساعت یا بیشتر در یخچال بگذارید. تا فیله‌ها خوب طعم‌دار شوند (اگر فیله‌ها را از یک شب قبل در مواد نگه دارید، بهتر طعم‌دار می‌شوند).

مرحله پنجم

این مرحله زمان آماده کردن آرد مخصوص استریپس است. بدین منظور پودر زنجبیل، آرد، و باقیمانده پاپریکا، پودر سیر، فلفل سیاه، فلفل سفید و نمک را با هم خوب مخلوط کنید. تا یک‌دست شوند؛ آرد استریپس را در یک کاسه بزرگ ریخته، جلوی دست خود قرار دهید.

مرحله ششم

در این مرحله فیله‌های طعم‌دار شده را از یخچال خارج کنید. یک کاسه آب یخ نیز جلوی دست خود بگذارید. یک تابه مناسب گود را انتخاب کرده و روی حرارت بگذارید. و درون آن روغن بریزید؛ اندازه روغن باید جوری باشد که فیله‌ها در آن شناور شوند.

مرحله هفتم

تابه حاوی روغن را روی حرارت شعله بگذارید تا روغن داغ شود. فیله‌ ها را در پودر سوخاری بغلتانید. و سپس در آب یخ فرو کنید. سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی این کار را 3 تا 4بار تکرار می کنند. تا سطح فیله‌ها پولک مانند شود.

مرحله هشتم

در این مرحله فیله‌ها را درون روغن داغ بیندازید. اجازه دهید تا فیله‌ها سرخ شوند. هنگامی که فیله‌ها حسابی طلایی شدند آنها را از تابه خارج کنید. و بر روی یک توری فلزی یا دستمال حوله‌ای قرار دهید. تا روغن اضافی آنها گرفته می‌شود. در نهایت می‌توانید فیله‌ها را همراه با سس و سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

 

  • مرغ kfc ترد در بهترین رستوران در انزلی

مواد لازم

1کیلو بال مرغ
300گرم سینه مرغ
1عدد تخم مرغ
1استکان روغن مایع
1استکان آرد
4 قاشق غذا خوری ماست
1/5 قاشق مرباخوری پودر فلفل قرمز
نمک، فلفل، ادویه به مقدار لازم
1/5 لیوان برگه ذرت یا کورن ساده
نصف لیوان پودرسوخاری

مرغ سوخاری در بهترین رستوران


طرز تهیه در بهترین رستوران در انزلی

بال مرغ ها دو قسمت می کنیم. سینه مرغ رو هم باید به ضخامت دو انگشت باشد.
ابتدا داخل ظرفی تخم مرغ، روغن مایع، آرد، ماست، سیر، ادویه ها و نمک رو اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم. سپس مرغ ها رو اضافه کرده و هم می‌زنیم و 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم.
ذرت رو داخل خرد کن ریخته و خرد می‌کنیم. سپس داخل ظرف می ریزیم. و آرد سوخاری و یک قاشق مرباخوری پودر فلفل قرمز رو  بهش اضافه کرده و هم می‌زنیم.
سینه و بال مرغ  توی مخلوط قاطی می کنیم. سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی مرغ ها را داخل سینی کاغذ روغنی پهن شده می چینند. و درون فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه به مدت 35 تا 40 دقیقه تا زمانی که سرخ بشه می پزند. رستوران لوتکاچی آماده پذیرایی از مهمانان عزیز خود با ارائه با کیفیت ترین مرغ سوخاری است.

 

 

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه قهوه های استثنائی
7 نوع پودر سوخاری مورد استفاده در رستوران
راهنمای طرز تهیه پیتزا خانگی ساده
تفاوت کترینگ با رستوران در بندرانزلی
10 مدل از انواع پاستا محبوب در رستوران ها
5 نمونه از سبک های آشپزی در سراسر جهان
3 مدل املت و طرز تهیه آن
طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی
انواع تیرامیسو و طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور
معرفی ویژگی های یک رستوران مناسب در انزلی

دیدگاهتان را بنویسید