انواع تیرامیسو و طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

انواع تیرامیسو و طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

تیرامیسو یک شیرینی ایتالیایی معروف است که اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن شکر و پنیر ماسکارپونه است. این شیرینی دارای طعم شیرین و خامه‌ای است و با لایه های بیسکوئیت درست می‌شود. تیرامیسو به‌طور معمول با قهوه سرو می‌شود. این شیرینی به دلیل ظاهر جذاب و طعم فوق‌العاده، محبوبیت بسیاری در بین مشتریان بهترین رستوران در انزلی دارد . در ادامه با بهترین رستوران در انزلی همراه باشید. تا با طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور یکی از لذیذترین تیرامسو ها آشنا شوید.

انواع تیرامسو

در ابتدا لازم دانستیم شما را با تعدادی از پرطرفدارترین نوع تیرامیسو در بهترین رستوران در انزلی آشنا کنیم:

  • تیرامیسو ساده:  این مدل تیرامیسو شامل لایه های بیسکوئیت سوکاردی، قهوه تراشیده، مخمر، ماسکارپونه و شکر است.
  • تیرامیسو شکلاتی: این نوع تیرامیسو شامل اضافه کردن شکلات ذوب شده به لایه های ماسکارپونه و شکر است. این تغییر می تواند به دسر یک طعم شیرین و شکلاتی بیشتر بدهد.
  • تیرامیسو نسکافه ای: اگر به طعم نسکافه علاقه دارید، می‌توانید از آن به جای قهوه در تهیه تیرامیسو استفاده کنید. برای تهیه تیرامیسو با نسکافه، کافی است به جای قهوه فوری، 2 قاشق غذاخوری نسکافه را با 1/2 پیمانه آب داغ مخلوط کنید.
  • تیرامیسو با موز و گردو: تیرامیسو با موز و گردو هم یک ایده خوشمزه است برای تهیه آن، در ابتدا می‌توانید به لایه‌های ماسکارپونه، موز پوره اضافه کنید.  سپس می‌توانید بین لایه‌های بیسکوئیت سوکاره نیز قطعات کوچکی از موز و گردو قرار دهید. این مواد به تیرامیسو عطر و طعم بیشتری می‌دهند.
  • تیرامیسو با پتی بور: تیرامیسو با پتی بور یکی از انواع تیرامیسو است که با مواد اولیه‌ی در دسترس تهیه می‌شود. این دسر به دلیل بافت خامه‌ای و لطیف خود، طرفداران زیادی دارد.

در ادامه همراه با آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی باشید تا با طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور آشنا شوید. تیرامیسو با پتی بور یکی از پرطرفدارترین و لذیذترین انواع تیرامیسو است.

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

انواع تیرامیسو و طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

یکی از پرطرفدارترین تیرامیسو ها در بهترین رستوران انزلی تیرامیسو با پتی بور است. از این رو آشپزان حرفه ای در بهترین رستوران در انزلی به ارائه طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور پرداخته اند.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو با پتی بور

  • بیسکویت پتی بور: 2 بسته
  • پنیر خامه ای: 250 گرم
  • خامه صبحانه: 200 گرم
  • کافی میکس: 3 قاشق غذاخوری
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

در ابتدا آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند. کافی میکس را با آب جوش مخلوط کنید تا یک قهوه غلیظ به دست آید. سپس پنیر خامه ای و خامه صبحانه را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. در مرحله بعد شکر را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود. حالا باید قهوه غلیظی که از قبل آماده کرده اید را به مخلوط اضافه کنید. و هم بزنید تا یکدست شوند.

در مرحله بعد باید یک لایه بیکسویت پتی بور را در طرف مد نظرتان بچینید. سپس از مخلوط روی آن بریزید و روی آن را صاف کنید. و مجدد این مرحله را تکرار کنید تا مخلوط شما تمام شود. در لایه آخر، پودر کاکائو را روی تیرامیسو بپاشید.

سپس آن را به مدت حداقل 4 ساعت درون یخچال قرار دهید. تا خنک شود. و کمی سفت شود. شما میتوانید این دسر را در لیوان مخصوص تهیه و سرو کنید. این مدل از تیرامیسو که به شکل لیوانی سرو می شود. در بهترین رستوران در انزلی به اسم تیرامیسو لیوانی معروف می باشد.

 

نکات طلایی آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی در خصوص طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

انواع تیرامیسو و طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

  • برای اینکه تیرامیسو شما خوشمزه تر شود، از پنیر خامه ای کم نمک استفاده کنید.
  • اگر خامه صبحانه در دسترس نداشتید، می توانید از خامه قنادی استفاده کنید.
  • اگر از طعم کافی میکس خوشتان نمی آید، می توانید از اسپرسو استفاده کنید.
  • برای تزئین تیرامیسو می توانید از پودر کاکائو، شکلات رنده شده یا موز استفاده کنید.

زمان آماده سازی: 30 دقیقه


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

3 مدل املت و طرز تهیه آن
طرز تهیه انواع فینگرفود سرد
آموزش طرز تهیه بیف استراگانف رستورانی
طرز تهیه مرغ ترش خوشمزه گیلانی
3 نمونه غذاهای دریایی و طرز تهیه آن
تفاوت کترینگ با رستوران در بندرانزلی
طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی
تاریخچه میرزاقاسمی و طرز تهیه میرزاقاسمی گیلانی
طرز تهیه ماهی شکم پر رستورانی
دستور پخت غذا‌های خوشمزه رستوران

دیدگاهتان را بنویسید