خواص بادمجان و طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی

خواص بادمجان و طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

بادمجان یکی از محبوب‌ترین سبزیجات در جهان است و در طبخ‌ غذاهای مختلف استفاده می‌شود. این میوه دارای خواص زیادی است که به سلامتی بدن کمک می‌کند. در ادامه بهترین رستوران در انزلی به برخی از خواص بادمجان اشاره می‌کند و طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی را در اختیارتان قرار میدهد.

خواص یادمجان

خواص بادمجان و طرز ترشی تهیه هفت بیجار گیلانی

  • غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها: از نظر آشپزان حرفه ای در بهترین رستوران در انزلی بادمجان دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. که به کاهش التهاب‌ها و محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک می‌کند.
  • حاوی فیبر: مصرف بادمجان می‌تواند در بهبود عملکرد روده و کاهش خطر بروز بیماری‌های مربوط به روده کمک کند. آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند. فیبر موجود در بادمجان همچنین می‌تواند در کاهش وزن و کنترل قند خون نیز مؤثر باشد.
  • محافظت از قلب: مصرف بادمجان می‌تواند به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند. این میوه دارای مقدار قابل توجهی پتاسیم است که به کاهش فشار خون و خطر بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.
  • حفظ سلامت استخوان‌ها: بادمجان دارای مقدار زیادی ویتامین k است که برای سلامت استخوان‌ها بسیار مهم است. ویتامین k می‌تواند در جذب کلسیم توسط بدن کمک کند و همچنین به تقویت استخوان‌ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های استخوانی کمک می‌کند.
  • کاهش خطر بروز سرطان: بادمجان دارای مواد ضد سرطانی مانند فلاونوئیدها است. که می‌توانند در کاهش خطر بروز برخی از انواع سرطان‌ها، از جمله سرطان روده بزرگ و پستان، مؤثر باشند.
  • افزایش سطح انرژی: بادمجان حاوی مقدار زیادی ویتامین ب6 است. که در تولید انرژی برای بدن نقش دارد. مصرف این میوه می‌تواند سطح انرژی را افزایش دهد و احساس خستگی را کاهش دهد. بنابراین، می‌توان گفت که بادمجان به عنوان یک میوه سالم و مغذی، می‌تواند در حفظ سلامت بدن مفید باشد.

در ادامه همراه باشید. تا آشپزان حرفه ای در بهترین رستوان طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی به روش رستورانی را در اختیارتان قرار دهند.

طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی با سرکه

خواص بادمجان و طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی

برای تهیه این ترشی لذیذ و خوشمزه گیلانی طبق گفته آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 5 عدد بادمجان قلمی بدون تخم
  • 4 عدد گوجه فرنگی کال سبز
  • 250 گرم فلفل ریز سبز که زیاد تند نباشد
  • 3 بته سیر
  • یک کیلو نعناع، خالواش، چوچاق، گشنیز 
  • ۱ قاشق غذاخوری گلپر
  • به میزان لازم نمک

طرز تهیه ترشی هفت بیجار

قبل از بیان طرز تهیه ترشی هفت بیجار خوب است بدانید که دلیل نامگذاری این ترشی به نام هفت بیجار، استفاده از چندین محصول کشاورزی در این ترشی است. هفت بیجار به زبان گیلانی به معنی هفت مزرعه است. آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی این ترشی را از محبوبترین چاشنی های غذایی گیلانیان در فصل تابستان معرفی میکنند.

برای تهیه این ترشی خوشمزه گیلانی نیاز است که در ابتدا تمام محصولات کشاورزی مانند بادمجان، کوجه فرنگی و .. را بشوئید. سپس بعد از آنکه رطوبت آنها تا حدودی گرفته شد سیر، بادمجان، گوجه سبز، فلفل ساطوری خرد کنید. آشپزان حرفه ای در بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند اگر از سبزی تازه استفاده میکنید. باید سبزی ها را نیز به خوبی بشویید و بعد از گرفته شدن رطوبت آنها آن ها را نیز به خوبی خرد کنید. در نهایت مخلوط سبزیجات و بادمجان و گوجه سبز و فلفل و.. را درون ظرف شیشه ای که برای ترشی انتخاب کرده اید بریزید.

بعد از آن نوبت ادویه جاتی مثل نمک و گلپر است. در آخر باید سرکه را درون ظرفه شیشه ای ریخته و درب آن را خوب ببندید. آشپزان حرفه ای در بهترین رستوران انزلی بیان میکنند اگر دسترسی به سبزی تازه ندارید. میتوانید از خالواش و نعنا خشک هم میتوانید استفاده کرد. در صورتی که مواد لازم را آماده داشته باشید تهیه ترشی هفت بیجار شما در 20 دقیقه آماده میشود. اما برای سرو آن باید حداقل 5 الی 7 روز منتظر بمانید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه قارچ سوخاری پولکی به سبک رستوران
طرز تهیه ماهی گردبیج غذای لذیذ و خوشمزه گیلانی
معرفی ویژگی های یک رستوران مناسب در انزلی
4 نمونه سوپ رژیمی خوشمزه برای کاهش وزن
برای شکم گردی در انزلی کدام رستوران را انتخاب کنیم؟
هر آنچه باید از دانه کینوا و مزایا و معایب آن بدانید
طرز تهیه لوبیا کباب مجلسی و تاریخچه آن
9 مدل از انواع برگر محبوب بین المللی
طرز تهیه قهوه های استثنائی
آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی با طعمی عالی

دیدگاهتان را بنویسید