دستور پخت غذا‌های خوشمزه رستوران

دستور پخت غذا‌های خوشمزه رستوران

زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

رستوران لوتکاچی غذاهای متنوعی را سرو میکند. که در اینجا به آموزش دستور پخت خورشت فسنجان، خورشت قیمه، خورشت قرمه سبزی و ته چین می پردازیم:

دستور پخت چند مورد از غذاهای رستوران

طرز تهیه خورشت فسنجان

یک غذای سنتی ایرانی است. که با رب انار و گردو درست می شود. و در بهترین رستوران در انزلی سرو می شود. مواد اصلی تهیه این غذا مرغ، گردوی آسیاب شده، رب انار، پیاز و ادویه هایی مانند زردچوبه و دارچین است.

برای تهیه خورشت فسنجان در بهترین رستوران در انزلی ابتدا تکه های مرغ را در قابلمه با مقداری روغن تفت دهید. مرغ را از قابلمه خارج کرده و پیاز را تفت دهید. تا شفاف شود. گردوی آسیاب شده را به قابلمه اضافه کنید. و هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاید. سپس آب یا آب مرغ را به همراه رب انار و ادویه به قابلمه اضافه کنید. مرغ را دوباره داخل قابلمه بریزید. و بگذارید چند ساعت بجوشد. تا سس غلیظ شود و مرغ نرم شود. خورشت فسنجان معمولاً با برنج سرو می شود. و گاهی با سبزی های تازه مانند جعفری یا گشنیز تزیین می شود. این یک غذای خوشمزه و دلچسب است. که برای ماه های سرد بسیار مناسب است.

دستور پخت غذا‌های خوشمزه رستوران

طرز تهیه خورشت قیمه

خورشت قیمه که یک غذای محبوب ایرانی است. که با نخود زرد و گوشت (معمولا بره یا گاو) درست می شود. این غذا معمولاً با انواع ادویه ها مانند زردچوبه، دارچین و زعفران چاشنی می شود. و روی برنج با زعفران بخارپز در بهترین رستوران در انزلی سرو می شود.

برای تهیه خورشت قیمه ابتدا نخود زرد را چند ساعت در آب خیس می کنند. تا نرم شود و سپس با گوشت و ادویه در قابلمه می پزند. تا نرم شوند. سیب زمینی خرد شده و لیموترش خشک نیز اغلب برای طعم بیشتر به خورش اضافه می شود. زمانی که خورش کاملا پخته شد. معمولاً روی آن را با پیاز سرخ شده تزیین می کنیم. و با برنج آن را سرو می کنیم. خورشت قیمه یک غذای اصلی در غذاهای ایرانی است. و اغلب در مناسبت های خاص مانند عروسی ها و اعیاد مذهبی سرو می شود. این غذای مقوی ای است. که مورد علاقه بسیاری از ایرانیان چه در بهترین رستوران در انزلی چه در خارج از کشور است.

 

خورشت قرمه سبزی

قورمه سبزی یک خورش خوشمزه ایرانی است. که با سبزی، لوبیا و گوشت (معمولا گوشت بره یا گاو) در بهترین رستوران در انزلی درست می شود. دستور پخت قورمه سبزی را در زیر می بینید.

دستور پخت غذا‌های خوشمزه رستوران

روش پخت قرمه سبزی در بهترین رستوران در انزلی

در یک قابلمه بزرگ، روغن نباتی را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. پیاز خرد شده را اضافه کنید. و تفت دهید تا طلایی شود. گوشت را به قابلمه اضافه کنید. و تفت دهید تا از همه طرف سرخ شود.

سیر ریز شده، زردچوبه، نمک و فلفل را به قابلمه اضافه کنید. و خوب هم بزنید. آنقدر آب به قابلمه اضافه کنید. تا روی گوشت را بپوشاند. مخلوط را به جوش بیاورید. سپس حرارت را کم کنید. و بگذارید حدود یک ساعت بجوشد. در حین پختن گوشت، جعفری، گشنیز و پیاز سبز را بشویید. و ریز خرد کنید. مقدار کمی روغن را در تابه ای جداگانه گرم کنید و سبزی های خرد شده را اضافه کنید. سبزی ها را چند دقیقه تفت دهید. تا کاملا سرخ شوند.

سبزی های تفت داده شده را به همراه لوبیا خیس خورده و رب گوجه فرنگی به قابلمه با گوشت اضافه کنید. خوب به هم بزنید. در صورت لزوم آب بیشتری به قابلمه اضافه کنید. تا همه چیز با مایع آغشته شود. سپس حرارت را کم کنید. و بگذارید تا یکی دو ساعت دیگر بجوشد. تا لوبیاها نرم شوند. و گوشت پخته شود. می توانید در بهترین رستوران در انزلی از این غذای خوش مزه لذت ببرید.

طرز تهیه ته چین

تهچین یک غذای ایرانی است. که با برنج، ماست، زعفران و معمولاً مرغ یا بره در بهترین رستوران در انزلی درست می‌شود. این غذا اغلب در مناسبت های خاص مانند عروسی ها سرو می شود. و به دلیل طعم غنی، خوش طعم و ظاهر زیبایش شناخته شده است. برای تهیه تهچین، برنج را با ماست و تخم مرغ می پزند. تا قوام غلیظ و شبیه کاستارد ایجاد شود. زعفران را اضافه می کنند. تا رنگ آن زرد شود. و طعم آن بیشتر شود. و سپس مرغ یا گوشت بره را قبل از پختن در فر روی آن قرار می دهند. نتیجه نهایی این غذای خوشمزه و چشمگیر است. که می تواند به عنوان غذای اصلی یا غذای جانبی در بهترین رستوران در انزلی سرو شود. رستوران لوتکاچی با ارائه بهترین و بالاترین کیفیت این غذا ها را به شما مهمانان عزیز عرضه میکند.

دستور پخت غذا‌های خوشمزه رستوران

طرز تهیه مرغ ترش

برای تهیه مرغ ترش گیلانی در بهترین رستوران در انزلی  به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم

۴ ران یا پای مرغ
2 عدد پیاز، خرد شده
سیر 4 حبه، خرد شده
1 قاشق چایخوری زردچوبه
2 عدد لیموترش خشک (لیمو امانی)
2 قاشق غذاخوری ملاس انار
نمک و فلفل برای چشیدن
آب یا آب مرغ

دستور پخت غذا‌های خوشمزه رستوران

طرز تهیه مرغ ترش در بهترین رستوران در انزلی

با برداشتن چربی اضافی از تکه های مرغ شروع کنید و آنها را با نمک و فلفل مزه دار کنید. مقداری روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. پس از داغ شدن، تکه های مرغ را اضافه کرده و از همه طرف برای حدود 5-7 دقیقه سرخ کنید. مرغ را از قابلمه خارج کرده و کنار بگذارید.

در همان قابلمه پیازهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شوند. سیر خرد شده را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید. زردچوبه را هم بزنید و یکی دو دقیقه بپزید.

مرغ را به همراه لیموترش خشک و آب یا آب مرغ به اندازه ای که حدود یک اینچ روی مرغ را بپوشاند به قابلمه برگردانید. مخلوط را به جوش بیاورید، سپس حرارت را کم کنید و بگذارید حدود یک ساعت یا تا زمانی که مرغ کاملا پخته و نرم شود، بجوشد. در 10-15 دقیقه آخر پخت، ملاس انار را هم بزنید تا طعم معطری به غذا بدهد. پس از آماده شدن مرغ، آن را از قابلمه خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید.

سر آشپزها در بهترین رستوران در انزلی بهترین رستوران در انزلی سس را از صافی مشبک رد کرده و روی مرغ می ریزند. مرغ ترش گیلانی را داغ با برنج یا نان سرو کنید. و در صورت تمایل با سبزی تازه و خلال بادام تزیین کنید. می توانید در بهترین رستوران در انزلی از مرغ ترش گیلانی خوشمزه لذت ببرید!

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

انواع تیرامیسو و طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور
3 نمونه کوکو خوش مزه و طرز تهیه آن
طرز تهیه شش انداز شمالی به روش محلی
5 نمونه از جاذبه های گردشگری انزلی
آموزش طرز تهیه استیک گوشت
انواع مختلف املت و طرز تهیه آن
تاریخچه رستوران در انزلی
خوشمزه ترین انواع دسر با موز
طرز تهیه کلم پلو شیرازی در رستوران لوتکاچی
طرز تهیه آش رشته در رستوران لوتکاچی

دیدگاهتان را بنویسید