لذت خوردن سیب زمینی سوخاری

لذت خوردن سیب زمینی سوخاری

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

علاوه بر فست فود های خوشمزه ‌ای مثل مرغ سوخاری، قارچ و پیاز و بال سوخاری و … سیب زمینی سوخاری هم جای خودش را بین فست فودی ها و اسنک‌ ها در بهترین رستوران در انزلی حسابی باز کرده است. سیب زمینی سوخاری مخصوص را هم در ماهی تابه و هم در فر به صورت ساده و یا با روکش سوخاری می ‌توانید درست کنید.

مراحل آماده سازی سیب زمینی سوخاری

با ما همراه باشید تا با طرز تهیه سیب زمینی سوخاری توسط سرآشپزان در بهترین رستوران در انزلی آشنا شوید.

مواد لازم برای چهار نفر

سیب زمینی 2 عدد بزرگ

جعفری 1 دسته

آرد 1 لیوان

پودر سوخاری 1 لیوان

تخم مرغ  2 عدد

نمک فلفل آویشن به مقدار کافی

تخم مرغ 3 عدد

لذت خوردن سیب زمینی سوخاری

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی سوخاری خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شوریم، سپس به همراه 2 لیوان آب و 1 قاشق مرباخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی گاز قرار می دهیم.

مرحله دوم

طبق دستور العمل سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی برای اینکه سیب زمینی ها به خوبی بپزند حدودا به 35 تا 45 دقیقه زمان نیاز است. پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند و نرم شدند، آنها را زیر آب قرار می دهیم تا کمی سرد شوند، سپس پوست سیب زمینی ها را می گیریم.

مرحله سوم

در این قسمت سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. و با گوشت کوب به صورت یکدست له می کنیم. در ادامه جعفری را کاملا ریز خرد کرده و به همراه نمک، فلفل سیاه و آویشن به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی به این مرحله توجه ویژه ای دارند.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد ، پودر سوخاری و تخم مرغ ها را به صورت جداگانه در سه کاسه مختلف می ریزیم. سپس تخم مرغ ها را با چنگال مخلوط می کنیم. تا از حالت لختگی درآیند. در ادامه مقداری آب جلوی دستمان قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و به اندازه ای کافی روغن اضافه می کنیم. سیب زمینی ها هنگام سرخ شدن در روغن باید شناور باشند. توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه باید کاملا کم باشد. تا سیب زمینی ها مغز پخت شوند.

لذت خوردن سیب زمینی سوخاری

مرحله ششم

سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی می گویند. در این مرحله دستمان را با کمی آب مرطوب می کنیم. و به اندازه یک هلو از مایه سیب زمینی بر میداریم، سپس آنرا در کف دستمان باز می کنیم. حالا مقداری پنیر پیتزا در وسط آن قرار داده و به صورت گرد یا بیضی جمعش می کنیم.

مرحله هفتم

سیب زمینی را به خوبی می فشاریم تا در هنگام سرخ شدن، پنیر از آن خارج نشود. در ادامه ابتدا سیب زمینی را درون آرد ، سپس تخم مرغ و در نهایت درون پودر سوخاری می غلطانیم. تا به طور کامل پوشانده شود.

مرحله هشتم

در این مرحله سیب زمینی را درون روغن که به خوبی داغ شده است قرار می دهیم. و تمام قسمت هایش به صورت یکدست سرخ می کنیم. به همین ترتیب تمام مایه سیب زمینی را آماده کرده و درون روغن سرخ می کنیم.

مرحله نهم

طبق دستور العمل سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی پس از اینکه سیب زمینی های سوخاری آماده شدند، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم. تا روغن اضافی اش به طور کامل گرفته شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم. و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

تاریخچه سوخاری

وقتی از غذاهای سوخاری صحبت می کنیم. اولین غذایی که به ذهنمان می رسد مرغ سوخاری و مرغ سوخاری کنتاکی است. که طرفداران بی شماری در گوشه و کنار دنیا و در ایران خودمان دارد و محال است که از سوخاری حرف بزنیم اما حرف سوخاری های معروف کی اف سی به میان نیاید ،عبارت مرغ سوخاری اولین بار در دهه 1830 در آمریکا ثبت شد. و بعد از آن در کتابهای آشپزی آمریکایی در دهه‌های 1960 و 1970 رواج پیدا کرد. بعد از مرغ سوخاری سایر غذا های سوخاری، نظیر قارچ سوخاری، پیاز سوخاری و سیب زمینی سوخاری در بین طرفداران فست فود خواهان بسیاری پیدا کرد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

5 نمونه از جاذبه های گردشگری انزلی
غذاهای رژیمی با رستوران در انزلی
آموزش طرز تهیه استیک گوشت
فواید عدس و طرز تهیه دال عدس خوزستانی
طرز تهیه آش رشته در رستوران لوتکاچی
10 غذایی که باید در رستوران لوتکاچی امتحان کنید
7 مدل از انواع پیتزا های محبوب بین المللی
آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی با طعمی عالی
آموزش طرز تهیه ناگت مرغ
نکات مهم در طرز تهیه کیک مرغ

دیدگاهتان را بنویسید