طرز تهیه سوپ شیر و قارچ به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ به روش رستورانی

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

یکی از محبوب ترین و مغذی ترین پیش غذاهای ایران را میتوان سوپ قارچ و شیر معرفی کرد. این سوپ که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته فواید بسیاری دارد. از این رو در ادامه بهترین رستوران انزلی به طرز تهیه سوپ قارچ و شیر به روش رستورانی و فواید آن میپردازد.

فواید سوپ قارچ و شیر

دو ماده اصلی سوپ همانطور که از نامش پیداست شیر و قارچ است. شیر و قارچ هر دو مواد غذایی بسیار مغذی هستند که طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه می دهند. آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند شیر منبع عالی کلسیم است که برای استحکام استخوان ها و دندان ها مهم است. همچنین پروتئین بالا، ویتامین D، ویتامین B12 و سایر مواد مغذی مهم را فراهم می کند. نوشیدن منظم شیر می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان و کاهش خطر شکستگی استخوان در زندگی بعدی کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ به روش رستورانی

همچنین قارچ ها کالری کمی دارند و مواد مغذی بالایی دارند. آنها منبع عالی آنتی اکسیدان ها هستند. که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین D هستند. که برای سلامت استخوان و عملکرد سیستم ایمنی مهم است. قارچ ها حاوی بتا گلوکان هستند، نوعی کربوهیدرات که نشان داده شده است عملکرد ایمنی را تقویت می کند و ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند. برخی از انواع قارچ ها نیز حاوی ترکیباتی هستند. که خواص ضد التهابی و ضد سرطانی دارند. به طور کلی، آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی گنجاندن شیر و قارچ در رژیم غذایی را به شدت توصیه میکنند. استفاده از شیر و قارچ می تواند راهی عالی برای افزایش مصرف مواد مغذی و ارتقای سلامت کلی شما باشد.

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر و قارچ

برای تهیه سوپ شیر و قارچ شما به 2 لیوان شیر، 300 گرم مرغ، نصف لیوان جو پرک، 1 عدد پیاز، 2 عدد هویج، 2 قاشق غذاخوری آرد سفید، 2 قاشق غذاخوری کره، 2 قاشق غذاخوری جعفری، 8 عدد قارچ، 2 قاشق غذاخوری آب لیموترش، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم نیاز خواهید داشت. در ادامه با بهترین رستوران در انزلی همراه باشید تا طرز تهیه سوپ شیر و قارچ را در اختیارتان قرار دهد.

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ به روش بهترین رستوران در انزلی

برای تهیه سوپ شیر و قارچ به روش بهترین رستوران در انزلی باید ابتدا پیاز را پوست بگیرید سپس به ۴ قسمت تقسیم کنید و به همراه مرغ ، ۴ لیوان آب و مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت را ملایم کنید. تا به خوبی مرغ پخته شود.

زمانی که تنها ۲ لیوان از آب مرغ باقی ماند میتوانید قابلمه حاوی مرغ را از روی حرارت بردارید. مرغ را خارج کنید و سپس پیاز را از درون آب مرغ خارج کنید و آب مرغ را نیز نگه دارید. میتوانید برای صاف شدن آب مرغ آن را از صافی رد کنید.

مرحله دوم

در مرحله بعد هویج را رنده کرده و به همراه جو پرک به قابلمه حاوی آب مرغ اضافه کنید. روی حرارت قرار دهید. آشپزان بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند باید به صورت مداوم مواد درون قابلمه را هم بزنید تا ته نگیرند. زمانی که جو پرک لعاب انداخت شیر را به همراه مرغ خرد شده به قابلمه اضافه کنید. حدودا 30 دقیقع باید بگذرد تا شیر به طور کامل به خورد مواد دیگر برود. تهیه سوپ شیر و قارچ نیاز به صبر و حوصله دارد.

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ به روش رستورانی

مرحله سوم

در  مرحله سوم از تهیه شیر و قارچ به روش بهترین رستوران در انزلی باید قارچ را به صورت ورقه ای خرد کنید و به همراه مقدار خیلی کمی روغن  تفت می دهید تا آب موجود در قارچ تبخیر شود. برای اینکه رنگ قارچ ها تیره نشود آبلیمو را هم حین تفت دادن به قارچ ها اضافه کنید. در نهایت بعد از اینکه قارچ به خوبی تفت داده شده آن را به قابلمه سوپ اضافه کنید. نمک و فلفل نیز به مقدار لازم اضافه کنید. سوپ نباید خیلی روی حرارت بماند چون سوپ شیر هنگامی که سرد می شود سفت تر می شود. زمانی که سوپ شما به غلظت مناسب رسید سوپ شما آماده است. نوش جان!

نکات تهیه سوپ شیر و قارچ

سوپ شیر با خامه

اضافه کردن خامه به سوپ شیر علاوه بر اینکه سوپ شما را لطیف تر می کن باعث می شود سوپ خوشمزه تری نیز داشته باشید.  اگر مایل به اضافه کردن خامه به سوپتان هستید  میتوانید پس از اینکه سوپ آماده شد خامه را مستقیما به سوپ اضافه کنید یا اینکه در کنار سوپ بر روی سفره یک ظرف خامه بگذارید تا هر کس تمایل داشت از آن استفاده کند.

جلوگیری از بریدن شیر

آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی برای جلوگیری از بردیده شدن شیر توصیه میکنند برای اضافه کردن شیر در ابتدا آن را به دمای محیط برسانید و سپس آن را اضافه کنید هم دما نبودن و سرد بودن شیر بعد از اضافه شدن میتواند موجب بریده شدن شیر سوپ شود. مورد دیگری که میتواند سبب بریده شدن شیر شود آب لیمو ترش است. اگر طعم لیموترش را در سوپ دوست دارید حتما بعد از پخت و در هنگام سرو  آن را اضافه کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

نکاتی از آداب غذا خوردن که در رستوران باید رعایت شود
طرز تهیه آش ترش خوشمزه شمالی
تاریخچه رستوران در انزلی
فواید خوردن ماهی و معرفی لذیذترین ماهی های انزلی
تاریخچه میرزاقاسمی و طرز تهیه میرزاقاسمی گیلانی
فواید غذاهای دریایی و معروف ترین غذاهای دریایی ایران
با کیفیت ترین میگو سوخاری
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده به روش رستورانی
آموزش طرز تهیه حلیم بادمجان
انواع رژیم لاغری، و عوامل تنوع آن

دیدگاهتان را بنویسید