طرز تهیه لازانیا رستورانی

طرز تهیه لازانیا رستورانی

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

لازانیا یک غذای کلاسیک ایتالیایی است که از لایه های پاستا، گوشت، پنیر و سس گوجه فرنگی تشکیل شده است. شاید تهیه لازانیا از ابتدا کار سختی به نظر برسد، اما با کمی آماده سازی و حوصله، هرکسی می تواند این غذای خوشمزه را در خانه درست کند. در این مطلب از سایت بهترین رستوران در انزلی طرز تهیه لازانیا رستورانی را به صورت مرحله به مرحله با هم مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه مرحله به مرحله لازانیا رستورانی

ما در اینجا طرز تهیه لازانیا و مواد لازم و نکات مهم پخت آن را طبق دستورالعمل بهترین رستوران در انزلی برای شما اورده ایم

مواد لازم

رشته فرنگی لازانیا
گوشت (گوشت چرخ کرده یا سوسیس)
سس گوجه فرنگی (خانگی یا فروشگاهی)
پنیر ریکوتا، موزارلا و پارمسان
نمک
فلفل
پودر سیر
پودر پیاز
روغن زیتون

طرز تهیه لازانیا رستورانی

مرحله 1: رشته های لازانیا را بجوشانید

یک قابلمه بزرگ آب نمک را به جوش بیاورید. رشته های لازانیا را به آن اضافه کنید و طبق دستور سراشپزها در بهترین رستوران در انزلی آن ها را بپزید. پس از پخته شدن، آب آن را خالی کنید و رشته ها را کنار بگذارید.

مرحله 2: گوشت را سرخ کنید

در یک تابه، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. گوشت را به آن اضافه کنید و با کاردک آن را به قطعات کوچک خرد کنید. بپزید تا قهوه ای شود، گاهی اوقات هم بزنید. چربی اضافی را از ماهیتابه خارج کنید.

مرحله 3: سس گوجه فرنگی را درست کنید

سس گوجه فرنگی را به تابه با گوشت اضافه کنید. با نمک، فلفل، پودر سیر و پودر پیاز مزه دار کنید. سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی توصیه می کنند خوب هم بزنید و بگذارید حدود 10 دقیقه بجوشد.

مرحله 4: فیلینگ پنیر را آماده کنید

در یک کاسه، پنیر ریکوتا، نیمی از پنیر موزارلا و نیمی از پنیر پارمزان را با هم مخلوط کنید. با نمک و فلفل مزه دار کنید.

مرحله 5: لازانیا را جمع کنید

فر را با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید. در یک ظرف پخت، یک لایه سس گوجه فرنگی را کف آن بمالید. یک لایه از رشته فرنگی لازانیا را روی سس قرار دهید. سپس یک لایه از فیلینگ پنیر را روی رشته ها پخش کنید. یک لایه دیگر از سس گوجه فرنگی را روی فیلینگ پنیر اضافه کنید. این کار را با یک لایه دیگر از رشته فرنگی، فیلینگ پنیر و سس گوجه فرنگی تکرار کنید. تا زمانی که تمام مواد تمام شود. دقت کنید که لایه رویی سس گوجه فرنگی باشد.

طرز تهیه لازانیا رستورانی

مرحله 6: لازانیا را بپزید

روی ظرف پخت را با فویل آلومینیومی بپوشانید. و به مدت 25 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید. فویل را بردارید و باقی مانده موزارلا و پنیر پارمزان را طبق دستور سرآسپزها در بهترین رستوران در انزلی ، روی لازانیا بپاشید. دوباره آن را در فر قرار دهید و به مدت 25 دقیقه دیگر یا تا زمانی که پنیر آب شود و حباب بزند، بدون درب بپزید.

مرحله هفتم: بگذارید لازانیا خنک شود

پس از پخت لازانیا، آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه خنک شود و سپس آن را برش دهید و سرو کنید.

طرز تهیه لازانیا

نکات مهم طرز تهیه لازانیا در بهترین رستوران در انزلی

برای صرفه جویی در وقت می توانید به جای نودل های معمولی آب پز از رشته های لازانیا بدون جوش استفاده کنید. برای خوش طعم شدن سس گوجه فرنگی، هنگام پختن گوشت، پیاز، سیر و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید. اگر نمی خواهید از گوشت استفاده کنید، می توانید آن را با قارچ تفت داده شده یا اسفناج جایگزین کنید.
همچنین می توانید انواع دیگری از پنیر مانند پنیر بز یا پنیر فتا را به داخل پنیر اضافه کنید. باقی مانده لازانیا را می توان تا 5 روز در یخچال و تا 3 ماه در فریزر نگهداری کرد.

طرز تهیه لازانیا رستورانی

در پایان، ساخت لازانیا از ابتدا ممکن است کمی زمان و تلاش لازم را داشته باشد، اما نتیجه نهایی ارزش آن را دارد. برای تهیه یک لازانیا خوشمزه و دلچسب که برای هر مناسبتی مناسب است، این مراحل و نکات ساده را در سایت بهترین رستوران در انزلی دنبال کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

آموزش طرز تهیه استیک گوشت
انواع مختلف املت و طرز تهیه آن
برای شکم گردی در انزلی کدام رستوران را انتخاب کنیم؟
طرز تهیه پیاز سوخاری پولکی 
لذت خوردن لذیذترین کباب ها در بهترین رستوران در انزلی
طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی
تاریخچه میرزاقاسمی و طرز تهیه میرزاقاسمی گیلانی
نکاتی از آداب غذا خوردن که در رستوران باید رعایت شود
طرز تهیه قارچ سوخاری پولکی به سبک رستوران
4 نوع از غذاهای گوشتی محبوب

دیدگاهتان را بنویسید