با کیفیت ترین میگو سوخاری

با کیفیت ترین میگو سوخاری

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

میگو سوخاری یکی از انواع غذاهای پرطرفدار بین المللی است. که می توانید آنرا به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی نیز سرو کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو سوخاری در ادامه با بهترین رستوران در انزلی همراه باشید. تا طرز تهیه با کیفیت ترین میگو سوخاری را به شما آموزش دهیم.

میگو سوخاری، خوراکی محبوب و لذیذ

میگو سوخاری، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای دریایی است. که در بسیاری از رستوران‌ها و فست فودها سرو می‌شود. تردی و خوشمزگی این غذا، آن را به یک انتخاب عالی برای میان وعده یا غذای اصلی تبدیل کرده است. اما چه چیزی باعث می‌شود، یک میگو سوخاری، باکیفیت و خوشمزه باشد؟

از نظر متخصصین بهترین رستوران در انزلی برای تهیه یک میگو سوخاری باکیفیت، انتخاب مواد اولیه تازه و باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. میگو باید تازه و درشت باشد. و بدون بوی نامطبوع باشد. آرد سوخاری نیز باید باکیفیت و ترد باشد تا به میگو تردی و برشته‌ای دلپذیری بدهد. همچنین، استفاده از روغن مناسب برای سرخ کردن نیز در طعم و کیفیت میگو سوخاری تاثیرگذار است. روغن باید تمیز و بدون بو باشد تا طعم میگو را تحت تاثیر قرار ندهد.

نکات مهم برای تهیه میگو سوخاری باکیفیت

علاوه بر انتخاب مواد اولیه مناسب، روش تهیه میگو سوخاری نیز در کیفیت نهایی آن بسیار مهم است. میگوها باید قبل از سوخاری شدن، به خوبی شسته و خشک شوند. سپس، آن‌ها را در آرد سوخاری غلطانده و در روغن داغ سرخ کنید. توجه داشته باشید که میگوها نباید بیش از حد سرخ شوند تا خشک نشوند. همچنین، استفاده از ادویه‌های مناسب مانند پودر سیر، فلفل سیاه و پاپریکا می‌تواند طعم میگو سوخاری را بسیار دلپذیرتر کند.

برای تهیه سس مخصوص میگو سوخاری نیز می‌توانید از سس‌های مایونز، کچاپ، خردل و آبلیمو استفاده کنید. ترکیب این سس‌ها با هم، طعمی بی‌نظیر به میگو سوخاری شما خواهد بخشید. همچنین، می‌توانید از سبزیجات تازه مانند کاهو، گوجه فرنگی و خیار برای تزیین بشقاب خود استفاده کنید.

مراحل پخت و آماده سازی میگو سوخاری

ابتدا مواد لازم برای 4 نفر و سپس مراحل پخت و آماده سازی میگو سوخاری طبق دستورالعمل سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی را برایتان اورده ایم.

مواد لازم

میگو 400 گرم

تخم مرغ و پیاز 1 عدد

آرد و پودر سوخاری 1 پیمانه

زعفران دم کرده و پودر سیر 1 قاشق غذا خوری

آب لیمو ترش تازه 3 قاشق غذا خوری

روغن مایع نمک فلفل ادویه به مقدار لازم

مرحله اول پخت میگو سوخاری در بهترین رستوران در انزلی

برای تهیه میگو سوخاری خوشمزه ابتدا یک برش کوچک پشت میگو ها ایجاد می کنیم، سپس رگه های سیاه را از آنها جدا می کنیم. سپس میگوها را می شوریم و درون آبکشی می ریزیم. تا آب اضافی اش کاملا خارج شوند.

مرحله دوم

وقتیکه که میگو ها کاملا خشک شدند، میگوها را را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس به همراه برگ بو، آب لیمو ترش، پودر سیر و مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه درون کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

طبق دستور پخت سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی در این مرحله میگوها را ماساژ می دهیم تا به مواد طعم دهنده ترکیب شوند. در ادامه روی میگوها را با درپوش می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم. به مدت 2 تا 4ساعت درون یخچال استراحت کنند. تا مواد به خورد آنها بروند.

مرحله چهارم

حالا سس را آماده می کنیم، برای این منظور تخم مرغ را درون یک قابلمه که حاوی آب است. قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم تخم مرغ به مدت 20 دقیقه درون آب جوش بماند. تا اینکه کاملا پخته شود.

با کیفیت ترین میگو سوخاری

مرحله پنجم

در ادامه خیارشور را به همراه سیر به صورت ریز رنده می کنیم. و درون یک کاسه می ریزیم. سپس پیازچه را به همراه جعفری شسته و به صورت ریز برش می دهیم. سپس به کاسه حاوی خیارشور اضافه می کنیم. تا با کیفیت ترین میگو سوخاری را طبق دستور پخت سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی آماده کنیم.

مرحله ششم

بعد از اینکه 20 دقیقه گذشت تخم مرغ را از قابلمه خارج کرده، سپس پوست آنرا جدا می کنیم. و با دندانه های ریز، رنده می کنیم. در ادامه تخم مرغ رنده شده را به همراه آب لیمو تازه به کاسه اضافه کرده و قاطی می کنیم.

مرحله هفتم

طبق دستور پخت سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی در این مرحله سس مایونز و سس خردل را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه مخلوط میکنیم، سپس به کاسه اضافه کرده. و هم می زنیم تا سس به مواد مالیده شود. در ادامه سس را درون یخچال قرار می دهیم. تا مزه ها به خورد هم و میگو بروند.

مرحله هشتم

پس از به اتمام رسیدن زمان استراحت میگوها، آنها را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه تخم مرغ و زعفران را درون یک کاسه مناسب اضافه م کنیم و هم می زنیم تا بافت آن رقیق شود ، سپس میگو را ابتدا درون آرد سفید قرار می دهیم.

مرحله نهم

زمانی که آرد سفید سطح میگو را کاملا پوشاند، آنرا خارج کرده، سپس درون کاسه تخم مرغ قرار می دهیم. پس از اینکه سطح میگو به تخم مرغ آغشته شد، آنرا درون پودر سوخاری می غلطانیم. تا سطح میگو سوخاری را کاملا بپوشاند.

مرحله دهم سرخ کردن میگو سوخاری

در ادامه به همین ترتیب میگوها را آماده برای سرخ کردن می کنیم. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که میگوها درون آن شناور بمانند. روغن مایع اضافه می کنیم. و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

با کیفیت ترین میگو سوخاری

مرحله یازدهم

پس از داغ شدن روغن، میگوها را درون روغن انداخته و اجازه می دهیم کاملا سرخ شوند. زمانی که میگوها کاملا سرخ شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم. سرآشپزها در بهترین رستوران در انزلی از این روش برای گرفتن روغن اضافی استفاده می کنند.

مرحله پایانی

حالا اجازه می دهیم روغن اضافی میگوها کاملا جذب دستمال شود، سپس آنها را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت سس تارتار را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و به همراه میگو سوخاری سرو می کنیم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

معرفی 7 نوع غذاهای هندی
عوامل موثر در قیمت منوی رستوران
7 نوع پودر سوخاری مورد استفاده در رستوران
مزایا و معایب برگزاری جشن تولد در بهترین رستوران انزلی
انواع رژیم لاغری، و عوامل تنوع آن
4 مدل از انواع محبوب فست فود و طرز تهیه آن
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده به روش رستورانی
آشنایی با بهترین رستوران در انزلی
معرفی ویژگی های یک رستوران مناسب در انزلی
فواید عدس و طرز تهیه دال عدس خوزستانی

دیدگاهتان را بنویسید