خواص سیر و طرز تهیه نان سیر خوشمزه و رستورانی

خواص سیر و طرز تهیه نان سیر خوشمزه و رستورانی

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

سیر، یکی از محصولات طبیعی و قدرتمند است. که از هزاران سال قبل به عنوان یک عصاره سازنده در تغذیه بشر به کار گرفته می‌شود. سیر به طور گسترده در دستور العمل‌های آشپزی و در تهیه غذاها و سس‌ها استفاده می‌شود. اما علاوه بر استفاده‌های خوشمزه آن در آشپزی، سیر همچنین فواید سلامتی فراوانی دارد. در این مقاله، به کمک آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی به بررسی خواص سیر  و طرز تهیه نان سیر خوشمزه و رستورانی خواهیم پرداخت.

خواص سیر

خواص سیر و طرز تهیه نان سیر خوشمزه و رستورانی

  • فواید آنتی‌باکتریال سیر: سیر دارای خواص ضد میکروبی و آنتی‌باکتریال است. ترکیبات فعال موجود در سیر، به عنوان یک مهارکننده طبیعی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها عمل می‌کنند. بهترین آشپزان رستوران های انزلی بر اساس مطالعات انجام شده بیان میکنند. که مصرف سیر باعث کاهش ریسک عفونت‌ها، از جمله عفونت‌های دستگاه تنفسی و عفونت‌های پوستی، می‌شود.
  • فواید ضد التهابی سیر: ترکیبات فعالی که در سیر وجود دارد. دارای خواص ضد التهابی قوی هستند. این خواص می‌توانند به کاهش التهاب‌های مزمن در بدن کمک کنند. و علائمی نظیر درد و تورم را کاهش دهند. همچنین، مصرف سیر می‌تواند به بهبود برخی از بیماری‌های التهابی مانند آرتریت و آسم کمک کند.
  • فواید ضد سرطانی سیر: آشپزان بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند. که ترکیبات فعال موجود در سیر، قابلیت ضد سرطانی دارند. این ترکیبات می‌توانند فرآیند رشد سلول‌های سرطانی را مهار کرده و به کاهش ریسک بروز بیماری‌های سرطانی مانند سرطان معده، سرطان پستان و سرطان روده کمک کنند.
  • فواید صحت قلبی و عروقی سیر: سیر دارای خواص مفیدی برای سلامت قلب و عروق است. مصرف مرتب سیر می‌تواند به کاهش فشار خون و سطح کلسترول مضر در خون کمک کند. همچنین، سیر می‌تواند فرایند اکسیداسیون و التهاب در رگ‌ها و عروق را کاهش دهد. و عملکرد سیستم قلبی و عروقی را بهبود بخشد. با مصرف منظم سیر، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد مزمن قلب، سکته قلبی و فشار خون بالا کاهش می‌یابد.

طرز تهیه نان سیر خوشمزه و رستورانی

خواص سیر و طرز تهیه نان سیر خوشمزه و رستورانی

 

حال که با خواص سیر آشنا شده اید. حتما علاقه مند شدید که غذایی با سیر تهیه کنید. تا از خواص آن بهره مند شوید. راحت ترین غذایی که میتوانید با سیر تهیه کنید. نان سیر است. که به سادگی و با کمترین مواد لازم در عرض حدود 20 تهیه میشود. در ادامه با آشپزان بهترین رستوران انزلی همراه باشید. تا طرز تهیه نان سیر خوشمزه و رستورانی را در اختیارتان قرار دهند.

مواد لازم برای تهیه نان سیر فوری و رستورانی

برای تهیه نان سیر خوشمزه و سریع و ساده شما به مواد همچون سیر 4 عدد، کره 50 گرم، پنیر پیتزا به مقدار دلخواز، خمیر پیتزا 1 عدد بزرگ، آویشن نصف قاشق غذاخوری، روغن زیتون یک قاشق غذاخوری، نمک و فلفل به اندازه کافی نیاز خواهید داشت.

آموزش پخت نان سیر

خواص سیر و طرز تهیه نان سیر خوشمزه و رستورانی

در اولین مرحله از تهیه نان سیر خوشمزه و سریع شما باید سیر را به خوبی رنده کنید. سپس سیر رنده شده را درون تابه ریخته همراه با کره به خوبی تفت دهید. در مرحله بعد آشپزان حرفه ای بهترین رستوران در انزلی بیان میکنند. نمک و فلفل و آویشن را به تابه اضافه کنید. زمانی که عطر سیر بلند شد. سیر شما آماده است.

در مرحله بعد برای تهیه نان سیر باید روی خمیر پیتزا را به خوبی به روغن زیتون بمالید. و سپس مخلوط سیر رنده شده را روی خمیر قرار دهید. البته بهترین آشپزان رستوران در انزلی بیان میکنند. شما میتوانید به جای خمیر پیتزا از نان فانتزی نیز استفاده کنید. برای اینکار لازم است. نان فانتزی را برش دهید و باز کنید. به گونه ای که یک مستطیل آماده از نان فانتزی به دست آید. و در نهایت مخلوط سیر را روی آن بمالید.

در مرحله آخر باید پنیر پیتزا را در همه قسمت های نان یا خمیرتان بریزید. در نهایت خمیر یا نان را درون فری که از قبل گرم کرده اید قرار دهید. بهتر است روی نان یا خمیر را به با فویل نازک بپوشانید. 10 الی 15 دقیقه بعد زمانی که پنیر پیتزا به خوبی آب شد و رنگ نان یا خمیر شما طلایی شد. نان سیر شما آماده است. نوش جانتان!


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه ته چین مرغ رستورانی
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده به روش رستورانی
طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت و موز
7 نوع پودر سوخاری مورد استفاده در رستوران
طرز تهیه دلمه گوشت رستورانی
طرز تهیه سوپ شیر و قارچ به روش رستورانی
برای شکم گردی در انزلی کدام رستوران را انتخاب کنیم؟
معرفی 7 نوع غذاهای هندی
4 نمونه سوپ رژیمی خوشمزه برای کاهش وزن
10 مدل از انواع پاستا محبوب در رستوران ها

دیدگاهتان را بنویسید